Wat goed om jullie te zien!

Het podium ligt er vertrouwd bij, al staat het vol met statieven en liggen overal snoeren.
De lege stoelen in de zaal gapen ons aan terwijl het toch zondag is.
Een beetje onwennig kijk ik tegen het licht in en als Herbert mij het teken geeft, begin ik te praten tegen het zwarte rechthoekje van de camera.
Het is beslist de eerste keer dat ik dit meemaak: een kerkdienst zonder publiek. Maar ik ben nog maar net begonnen of mijn mobiel naast me begint trillen: de WhatsApps stromen binnen. Jullie zijn er wél en we hebben contact!Dat doet ons ongelooflijk goed en ik begrijp later dat het jullie ook goed gedaan heeft ons te zien.
We zijn niet bij elkaar, maar we zijn wel mét elkaar.
En dat geeft, na een week Corona, toch een zondagsgevoel.Goed om contact met elkaar te hebben!En leuk om met jullie mee te kijken: naar het kindervoorbeeld dat Marcus zelf maar nagebouwd heeft thuis; naar het de goed gelukte opdracht uit het ’thuiswerkboek’ van BibleBasics; naar hoe iedereen er ontspannen bij zit in al die verschillende huiskamers: pantoffels, voeten op tafel, breiwerkjes.
Onze kerk is één grote huiskamer geworden!

Intussen zijn we ons alweer aan het voorbereiden op de tweede uitzending.We hebben nu nog betere apparatuur: dat geeft ons meer mogelijkheden.
En van de vorige uitzending hebben we geleerd, reken maar.Eén ding kunnen we niet veranderen: we krijgen de stoelen niet gevuld, ook de komende zondag niet.
Dat zou ook niet verantwoord zijn.
Toch zou het goed zijn jullie te zien.Jullie voelen mijn vraag al aankomen: wat zou het mooi zijn om iets van jullie te zien zondag.
Niet alleen wij maar ook de anderen.
En dan niet alleen via een WhatsAppje maar misschien ook via een filmpje.
Jouw verhaal in Coronatijd.
Hoe jij troost vind.
Het zou goed zijn dat van elkaar te zien, zondag.
Sowieso vraag ik jullie opnieuw om gebedspunten
Als je het iets eerder stuurt, dan kunnen wij het nog verwerken in de uitzending.

Wees voorzichtig en ga met God.

Tot zondag 10:15 uur.
Ik hoop jullie te zien!

(Mocht je niet bij onze gemeente horen, je bent van harte welkom om een gebedspunt in te sturen. Als het maar enigszins mogelijk is zullen we graag voor je bidden. Online en offline.)

Over Wieb Dijksterhuis

Predikant met Groningse wortels die sinds 2000 in het midden van land woont, samen met zijn vrouw. Hun vier kinderen wonen inmiddels tussen Ermelo en Hasselt (BE). Van 2006-2016 predikant in NGK de Ontmoeting (Voorthuizen-Barneveld). Vanaf 31 januari 2016 de voorganger van de NGK van Ermelo, een warme gemeente tussen de randmeren en de Veluwse bossen. Zijn roots blijven hoorbaar en merkbaar. Hij kan het niet helpen de wereld 'toch' vanuit een Gronings standpunt te blijven bezien.
Dit bericht is geplaatst in NGK Ermelo, Wiebslog. Bookmark de permalink.

Geef een reactie